Alla inlägg under september 2011

Av livetsresa - 30 september 2011 13:15

Jag vill ha en större säng!


Har funderat om vi ska köpa en sån här säng


MALM Sängstomme, björkfaner Längd: 211 cm Bredd: 197 cm Höjd fotgavel: 30 cm Höjd huvudgavel: 77 cm Madrasslängd: 200 cm Madrassbredd: 180 cm


så att det matschar våra byråar. Men naktdelen då är att vi måste möblera om i sovrummet och då vet jag inte om allt får plats.

Tål att funderas på...

Av livetsresa - 30 september 2011 12:58

Idag fick jag veta att det har öppnas en ny öppna förskola här i Vårberg. Vet inte riktigt vart den ligger men det ska väl gå och ta reda på. Så nästa vecka måste vi nog ta och gå dit och titta vad det är för något.

Av livetsresa - 30 september 2011 12:31

Nu på förmiddagen har jag och Elias varit och sjungit i Vårbergs kyrka. Vi träffade massa andra spännande barn som han kunde leka med. Det som Elias tycker bäst om är när prästen tänder ett ljus för varje barn. Han tittar väldigt nyfiket och intresserat. Ljus är väldigt farcinerande tycker Elias.


Nu ligger han och sover så gott i sin vagn. Jag kan höra svaga snarkningar från honom.


Nu på eftermiddagen ska vi inte göra något speciellt. Jag ska tvätta lite och diska.


Och ikväll ska jag göra storkok till Elias.

Av livetsresa - 29 september 2011 22:00

Idag har jag och Elias varit hos mamma och muntrat upp henne. Vi gick en långpromenad ner till Tumba köpcentrum. Den lilla promenaden tog 2 timmar och 20 minuter. Och efter det var mamma helt slut och hade ont men som tur var gick det över efter en liten stund.


Till middag lagade jag och pappa en indisk inspererad pastasås med pennepasta till, supergott.


På kvällen kom mormor förbi på en snabbfika. Det var trevligt och träffa henne igen.

Av livetsresa - 28 september 2011 18:45

Idag har vi varit i Tumba och hälsat på Sandra. Det var jätteroligt att träffa henne eftersom det var flera veckor sen sist. Vi strosade runt i lite affärer och sen var vi hemma hos henne på eftermiddagen/kvällen. Pappa var snäll och körde hem mig och Elias sen på kvällen.

Av livetsresa - 27 september 2011 14:45

Idag har jag och Elias varit på Babyswing på Öppna förskolan i Skärholmen. Det var ett litet smakprov på vad som händer på fredagarna nere i Vårbergs kyrka. Dom försökte nog locka dit fler mammor och pappor.

Elias tyckte det var roligt. Han skrattade och pratade en massa. Så jag tror att har börjar greppa vad babyswing är för något nu. Även jag har börjat lära mig vissa sånger, vilket underlättar massor för både mig och Elias. Elias tycker det är roligt när han hör mig sjunga.


Längtar massor tills på fredag, då det är dags igen :)

Av livetsresa - 25 september 2011 21:00

Idag har jag spenderat tid med mamma och pappa. Vi åkte till Farsta centrum för att shoppa present till Malin och Nils.

Vi hade det jättetrevligt tillsammans. Jag kan sakna mamma och pappa ibland. Så det var en välbehövlig dos jag fick idag :)


Jag köpte ett par svarta mjukismyxor till Elias på KappAhl.

Elias fick även en rödvit randig långärmad tröja med barbafigur på och ett par gråa strumpbyxor av mormor och morfar. Tack!


Av livetsresa - 24 september 2011 21:15

Idag har jag umgåts med mins systrar. Vi har haft en heldag nere i Skärholmen. Jag shoppade ett par jense till Elias i storlek 74.


Byxa Blå



Elias fick även en one pice av Linnea och Emmily.




Och jag fick ett jättefint halsband och ett par mysiga tofflor av dom.



Tack för alla fina presenter och en jättetrevlig dag! <3


Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards