Alla inlägg under oktober 2011

Av livetsresa - 27 oktober 2011 23:15

Idag har vi varit och hälsat på Josefine och Jolene.

Av livetsresa - 24 oktober 2011 11:29

Vilken bra natt! Elias somnade 23 igårkväll och sov sedan ända till 9 imorse untan att vakna än enda gång. Vilket innebär att han har sovigt sig första hela natt :) Vår kille börjar bli stor.


I övrigt så har det inte hänt så mycket här hemma. Jag har plockat undan tvätten och lagt in de i våra lådor. Och möblerat om lite i vårt linneskåp så att det blir lättare att hitta det man söker.


Elias ligger och sover i sin vagn sedan en timme tillbaka.

Av livetsresa - 23 oktober 2011 20:30

Bowlingkväll med mat på Bäverstiigen 91! Nu på kvällen har vi (Fredrik, Elias, Jag, Maria och Per) varit hemma hos mamma och pappa och ätigt middag. Sen efter maten spelade vi bowling. Det gick väl sådär för mig.


Tack för en trevlig kväll!

Av livetsresa - 22 oktober 2011 16:30

Idag har vi firat Theos 2 års dag uppe i Norrtälje. De bjöd på goda pajer och en jättefin tårta med Rorri på. Rorri är den röda bilen på tårtan och det är Theos favorit.



På kvällen åt vi middag hos Maria och Per och spelade vändtia.

Och då fick jag min födelsedagspresent i förskott. Jag fick drömjackan jag pratade om här om dan :) (Jag fick den i förskott för att anars hade jag  kanske blivigt besviken och arg imorgon när jag skulle gå och köpa den och den inte fanns kvar.)



Tack Maria, Per och Tommy!

Av livetsresa - 21 oktober 2011 09:06

Idag ska vi hinna med mycke. Först ska vi gå ner till Vårbergs kyrka och vara med på babyswinget. Vi var ju inte där förra gången så vi har längtat efter att få sjunga lite roliga sånger. Efter babyswinget är det bara att ta långa benet för det andra hem igen. Och klockan 11:30 kommer mamma och hämtar oss för då är det dags för bullbak. Jag har längtat efter att baka bullar med mamma. Sen vid middagstid kommer Fredrik dit och så ska vi äta middag tillsammans.

Av livetsresa - 20 oktober 2011 13:33

Jag och Elias gick ner till Skärholmen för att köpa bär och jag skulle titta på en jacka som finna på Kapalh men den var för större damer än mig så den var bara att glömma. Sen var jag på H&M och hittade en fin, den var nästan perfekt. Sist men inte minst gick jag in på Cubus och tittade om dom hade någon bra filtjacka och där precis framför mig hänger drömjackan. Den är perfekt. Jag hade sån tur att det fanns bara en svart jacka kvar och det var i storlek 38. Jag provade den och den passade. Jag blev så förvånad att den passade eftersom H&Ms jackan var jag tvungen att ha storlek 44. Vilken tur jag  har :) Så nu har jag lagt undan den tills den 23/10.

Ska fundera lite...


Så har ser drömjackan ut: (valde att lägga upp den bruna för då syns detaljerna bättre. Men jag vill ha den svarta.)


Jag var även inne på Lindex och hittade den här fina bodyn till Elias.

Body - 100% Bomull



 


Av livetsresa - 20 oktober 2011 13:30



Grattis till mig själv!

Idag har jag haft körkort i 3 år.




Av livetsresa - 19 oktober 2011 14:17

Vilken bra natt :) Elias somnade 23:15 och vaknade första gången vid 04:00 och fick lite välling och sen somnade han om och jag väckte han vid 09:30. Han har värkligen kommit in i en bra nattrytm. Önskar bara att han kunde somna lite tidigare på kvällarna.




Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards