Alla inlägg under maj 2011

Av livetsresa - 31 maj 2011 22:15

Gu vad kul det var att få återse alla klasskompisar. Jag har inte träffan dem sen i julas. Jag har lunchat med Jenny och Anna på något nytt ställe i Luna gallerian. Vi hade jättetrevligt och massor att prata om. Efter lunchen följde jag med tillbaka till skolan för att träffa resten av klassen. Och då fick vi vara med på deras redovisning. Det var jättekul att sitta i skolbänken igen och känna sammanhållningen som finns i klassen. Själva pluggandet saknar jag inte men jag saknar alla snälla klasskompisar. Men vi får se om jag börjar plugga efter jul.


Mums, vilken god middag vi lagade idag. På menyn stod nämligen fläskfilé i grönpepparsås och ugnspotatis.

Till det såg vi klart Red raiding hood.

Senare på kvällen började vi titta på Burlesque och åt chips. God natt!

Av livetsresa - 30 maj 2011 20:30

Det blev ingen träff med Linnéa. Hon hade fått magkatarr. Krya på dig lillasyster <3


Vad kul det var att träffa Sandra Axwik igen. Men vad hon har förändrats pga hennes sjukdom. Jag hoppas att hon blir frisk snart och kan börja leva ett normalt liv.


Sen har jag också grattat min mamma på mors dag. Hon blev jätteglad för sin present (hårklämma med lila blommor).

Av livetsresa - 30 maj 2011 10:19

Vilken natt! Elias somnade halv elva igårkväll och som ända fram till halv sju. Vilket innebär att han har sovit åtta timmar i sträck, det är rekord. JAg blev så förvånad när jag vaknade i morse av att Elias grät och klockan stod på halv sju. Det kändes som om ja hade missat honom någon gång i natt men det har jag inte. Det verkar som om ELias kan sova längre perioder nu utan att behöva mat. Vilket är skönt för mig. Men när han nu vaknade så fick han mat och sen somnade vi båa om och sov två timmar till. Han var uppe med mig en stund men nu sover han igen. Själv sitter jag och äter frukost och tittar på Big brother. Senare idag ska vi träffa Linnéa i Skärholmen och sen ikväll ska vi på Sandra Axwiks studentmottagning. Vi ska även hinna fira min mamma på mors dag en dag försent. Mycket att stå i.

Av livetsresa - 29 maj 2011 13:45

Nu har vi plockat upp det nödvändigaste så som mat och blöta kläder. Nu sitter vi alla tre i siffan och tittar på Bad boys 2 och äter godis. JAg har en känsla av att det är inte den förta filemen vi ser idag. Det ända vi ska göra idag är att laga mat och sen gå över till Maria och Per. Ta en fika och gratta Maria på mors dag. Troligtvis blir det en tidig kväll eftersom vi är så trötta men vi får se.

Av livetsresa - 29 maj 2011 12:15

Vilken sovmorgon. Elias har sovit elva och en halv timme inatt förutom en liten amning efter fem och en halv timme. Vilken lyx. Han har sovigt jättebra i helgen. Medan jag låg och sov fixade Fredrik en mysfrukost. Jag blev grattad på mors dag av min lilla älsklig. Elias hade valt ut ett par Björn Borg trosor till mig. Dom var jättefina. Efter frukosten gjorde vi oss iordning, städade ur vagnen och sen var det dags att säga ajö till alla.

Nu sitter vi i bilen påväg hem. Jag är helt slut i kroppen och kommer inte göra många knop i hemmet när jag kommer hem.

Av livetsresa - 28 maj 2011 23:00

Upp tidigt för att hinna med bussen som skulle ta oss till Ålandsbåten. Så fort båten hade lämnat kajen gick vi in på faxfreen och shoppade loss. I våran kasse låg godis, napphållare till Elas, chips (sådana som jag åt när jag var liten), rom till pappa och jack daniels till Fredrik. Båtresan var trevlig, tiden gick väldigt snabbt, vilket var väldigt skönt. Det gick bra med Elias och vagnen. Båten var barnanpassad så det fanns skötbord och hiss. Vi åt buffen påvägen tillbaka. Det var väl inget speciellt utan det gamla vanliga köttbullar, kött fick osv. När vi kom tillbaka var vi helt slut så då gick vi och vilade på sängen. Sen var det dags för nästa familjesport nämligen minigolf. Det gick väldigt bra för mig och Fredrik vi kom tvåa. Det var lite små bökigt att spela med Elias på magen men det gick.

På kvällen grillade vi och sen blev det pubkväll nere i restaurangen. Fredriks farfar spelade och sjöng. Det var väldig trevlig avslutning på kvällen.

Av livetsresa - 27 maj 2011 23:00

Nu sitter vi i bilen påväg upp till Norrtälje. Regnet det bara öser ner utanför bilen. Vilka långa köer vi har hamnat mitt i. Vi är inte ensamma på vägen.


Väl framme så checkade vi in. Vi ska bo i villavagnen (lyxvagnen). Med rinnande atten och toalett och dusch men tyvärr är det ett lekach i rören så det fungerar inte. Vi åt middag nere i restaurangen, jag åt chickenbits med pommes frits. Efter middagen blev det en hård kamp mellan familjerna i kubb. Tobbe och Annerlie blev obesegrade och jag och Fredrik förlorade båda våra matcher. Vi kom på en hedrad tredje plats.

Senare åt vi jordgubbar som Tobbe och Annerlie hade med sig. Vi satt inne hos oss och pratade hela kvällen. Vi hade det jättetrevligt.

:(

Av livetsresa - 27 maj 2011 10:51

Det var inget babyswing idag :( Det var tråkigt för jag hade sett fram emot det jättemycket. Innan jag gick så gick jag in på Svenska kyrkans hemsida och tittade om det var något och då visade det sig att sista gången hade varit förra veckan. Men eftersom jag hade bestämt med en annan mamma att vi skulle gå tillsammans så var jag ju tvungen att gå ner och säga att det inte blev något idag. Så jag gick ner iallefall och stod där och väntade i en kvart på att hon skulle komma men hon dök aldrig upp. Lite surt eftersom jag skulle gärna legat kvar i sängen i morse och haft sovmorgon. Men men vad kan jag göra åt det nu i eftrhand.

Men jag ska var uppmärksam till hösten när det troligtvis startar igen. Och då ska vi gå :)

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards