Alla inlägg under november 2011

Av livetsresa - 30 november 2011 20:27

Elias har fortfarande sin hosta kvar, stackars liten. Idag har jag passat på och tvättat min vinterjacka inför de kommande snöovädrena. Tänkte att det var bäst att tvätta den innan snö vintern kommer. Då jag kommer behöva den varje dag för at inte frysa. Nu fram tills snön kommer kan jag ju ha min nya fina filtjacka. Det har även blivigt en tur till Skärholmen med min kära svärmor idag. Vi strosade runt i lite affärer och påvägen hem så bjöd hon in oss på middag. Idag serverades det ärtsoppa och pannkaka. Tack snälla svärmor för en trevlig dag och en jätte god middag.

Av livetsresa - 29 november 2011 21:38

Nu harvi precis kommit hem från Srängnäs. Vi har varit och grattat Fredriks mormor Anita på hennes födelsedag. Det bjöds på tårta och massa annat gott. Nu försöker jag få mitt lilla busfrö att sova. Det har väl gått sådär med läggningen den här veckan. Han har somnat vid 20 men sedan vaknat 30-45 minuter senare och varit tvärpigg och ska drfenitivt inte sova. Men efter mycket tålamod så somnar han tillslut om.

Av livetsresa - 28 november 2011 21:08

Elias har fått hosta nu i helgen så jag ställde in alla mina planer för idag. Vi har bara varit hemma och myst. Det blev bara en liten promenad ner till ÖB i Skärholmen för att införskaffa nya julgardiner till köket och vardagsrummet. Så fort Fredrik kom inanför dörren så satte jag fart och började stryka gardiner. Nu har vi lite mer julkännsla här hemma :) Det är bara lite snö som fattas nu. Nu på kvällen fick vi besök av Linda och Thomas. Vi har fikat och pratat en massa.

Av livetsresa - 27 november 2011 21:05

Vi har haft en myshelg nere på landet i Gnesta. Det var vår familj, min mamma och pappa och mormor. Vi åkte ner på frdags eftermiddagen. Mamma och mormor var redan nere och värmde upp huset tills vi kom. Till middag grillade vi korv i öppna spisen, hur myist som helst :) I lördags bar det av till Nyköping och den årliga julklappsshoppingen. Det gick galant i år igen. Nästan alla julklappar är fixade, bara några kvar som vi kan fixa här hemma. Och idag har vi gått på långplommenad i det blåsiga vädret.

Av livetsresa - 25 november 2011 13:36

Nu är Linnea påväg hit :) Hon ska klippa mitt hår. Allt är färdig packat inför helgen bara några småsaker kvar. Ska bli så skön att åka till lande och bara slappna av och njuta av varandras sällskap. Det vänar även en heldag med julklappsshopping i Nyköping. Vilket jag ser fram emot jätte mycket. Det är en så mysig stad att vara i.

Av livetsresa - 24 november 2011 20:23

Tyvärr blev det ingen klippning idag. Linnea fick förhinder men hon kommer imorgon istället :) Blir jätte glad för det :) Ska bli så skönt att få bort det risiga. Att få känna sig lite fräch och snygg igen. I överigt har vi inte gjort något speciellt. Vi har tittat på när Fredrik och hans arbetskamrater satte upp julgranen här ute på gården. De tyckte Elias var spännande. Vi har även hunnit med en kvällsfika hos Maria och Per. God natt på er!

Av livetsresa - 24 november 2011 11:53

Idag är dagen de... Nu i eftermiddag kommer Linnea hit och sätter saxen i mitt hår. Hon ska vara snäll och klippa mitt risiga hår. Men jag ha inte riktigt bestämt mig hur jag vill ha de.

Av livetsresa - 23 november 2011 20:40

Vilken pissnatt det var inatt. Elias vaknade var tredje timme och ville ha välling. Han somnade 19:45, vilket är jätte bra men det var inte så roligt för mig att få sova så lite. Desutom hade jag svårt att somna om efter varje gång jag varit upp. Men men nya tag tills idag. Nu håller jag på att lägga honom. Håller fingrar och tår att han ska sova bättre inatt för både hans och min skull.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards