Alla inlägg under december 2011

Av livetsresa - 8 december 2011 18:54

Imorse vaknade Elias klockan sex och var jätte varm. Han har haft 38,4 hela dagen. Han har varit hängig och väldig mamma idag. Trots att Elias har varit sjuk så har min snälla svärmor tagit hand om Elias ett par timmar så att jag kunde plugga. Tack snälla Maria! Nu har jag nattat Elias. Jag hoppas att han sover bättre inatt. Nu ska jag mysa ner mig i soffan med min älskling. Fredrik har utlovat bara bra filmer ikväll.

Av livetsresa - 7 december 2011 18:49

Idag känns det i benen efter springningen igår. Imorse vaknade Elias kl 07:05. Då hade han sovit färdigt men det hade inte jag. Jag har känt mig som en zombi hela dan. Ikväll blir det att gå och lägga mig lite tidigare ifall att lillkillen tänkt gå upp kl 07 imorn me. Nu håller jag på och lägga Elias. Han har varit trött seb kl 17 men jag och Fredrik har hjälps åt och lek och busat med honom. Vi har väl en liten regel att han inte få gå och lägga innan 19. Normalt sätt somnar han mellan 19-20. Vilket är jätte bra :) Både för han och för oss. Nu hinner vi med lite vuxen tid tillsammans på kvällarna. När jag har nattat Elias färdigt så ska jag och Fredrik äta middag, är vrål hungrig. Jag tror att vi ska lyxa till det idag och äta framför tv :)

Av livetsresa - 6 december 2011 19:34

Idag har vi storstädat lägenheten så nu har vi det fint igen. I övrigt har det inte häns så mycket. Jag har pluggat en stund ich lekt på gilvet med Elias. När Fredrik kom hem så satte jag på mig springskorna och tog ett litet varv på 15 minuter. Det känndes ganska bra i kroppen efterråt men det värsta kommer väl imorn.

Av livetsresa - 5 december 2011 20:02

Idag har jag och Elias varit och hälsat på mina föräldrar. Mamma har passat Elias medan jag har fått lite pluggtid. Det har gått relativt bra idag. Nu är vi hemma igen. Jag håller på att natta Elias. Sen ska jag mysa med min älskling i soffan.

Av livetsresa - 4 december 2011 20:11

Jaha då har vi avklarat årets första julbord. Precis som varje år så är det julfirande med farfar och Inga-May och Marie och Kim med barnen Ida och David och sen är det också Håkan och Calle och Gustav. Det var lika gott som alltid. Elias har ätigt sitt första julbord. Han fick prova köttbullar, prinskorv och potatis. Han åt som aldrig förr :) Självklart är det julklapps utdelning också, Elias fick ett pussel, en mjukis kanin, kläder ich en mjukis hund. Själva fick vi två paket men vi sparar dom till julafton. Sov gott alla underbara människor!

Av livetsresa - 3 december 2011 21:38

Idag har vi bara tagit det lungt. Maria och Per bjöd över oss på spontanmiddag. Det var jättegott och trevligt. Nu ska jag och min älskade sambo mysa ner oss i soffan och tittade på någon film. God natt!

Av livetsresa - 3 december 2011 21:30

Idag har vi bakat lussebullar för ett helt kompani :) Jag, mamma och Elias har bakat tillsammans. Elias var jättefarsinwrad av den gula degen som snurrade runt runt i bakmaskinen. Efter en hel förmiddags jobb så blev vi äntligen klara. De var åtta hundra grader i köket och vi svettades massor. Men det var det värt. Det blev supergoda lussebullar :)På eftermiddagen hjälpte mamma min och började skriva på min tenta. Till middag gjorde pappa gulachsoppa med vitlöksbröd till. Det var jättegott. Tack för en super mysig dag!

Av livetsresa - 1 december 2011 20:19

Denna torsdag har det inte hänt mycket. Jag har tvättat en maskin tvätt och hängt upp. Jag och Elias har lek en massa på golvet. Elias hosta har blivigt ett snäpp värre tycker jag. Han hosta mycket på morgonen och sen lite på dagen och sen blir det lite värre på kvällen och natten. Tycker så synd om honom. Själv hade jag ju hosta för ett par veckor sen och den hostan satt i 2 veckor. Så jag håller tummarna för att det snart ska gå över för min lilla kille. Imorgon blir det lussebullsbak och lite pluggning med min älskade mamma. <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards