Alla inlägg under juli 2011

Av livetsresa - 6 juli 2011 21:45

Elias har fått prova på gröt för första gången i sitt liv. Han tycket det var gott och åt gladeligen fyra skedar. Det var barnmorskan på bvc sområdde mig att börja ge Elias smakportioner nu. Vi skulle börja med lite gröt för att se om han blir mättare och sover längre på nätterna. Sen nästa vecka ska jag introdusera potatis för han. Ska bli spännande. På bvc fick jag veta att Elias har blivigt 64 cm lång och väger 7210 gram. Min lilla kille har blivigt stor :)

Av livetsresa - 6 juli 2011 14:24

Äntligen har Elias greppat hur man ska vända på sig :) Första gången han vände på sig var på bvc och nu när jag har varit hemma så har han vänt på sig säkert fem gånger. Så fort jag lägger han på rygg så rullar han över på mage :)


Bra jobbat Elias! Mamma är så stolt över dig.

BVC

Av livetsresa - 6 juli 2011 14:20

Idag var det dags för ett nytt besök på bvc. Elias växer som han ska och hans utveckling följer kurvan. Barnmorskan sa att vi ska börja introdusera smakportioner nu. Så lite senare idag ska han få prova lite gröt.

Av livetsresa - 5 juli 2011 11:20

Idag tror jag att Elias har vaknat på fel sida. Han är gnällig och vill bara sitta i knät. Han är trött med vägrar sova. Vad ska jag göra?

Av livetsresa - 4 juli 2011 18:30

Direkt när Fredrik kom hem från jobbet så gick vi ner till Skärholmen för att hämta ut hans nya glasögon.

Han blev så fin i sina ny glasögon :)

Av livetsresa - 4 juli 2011 15:30

När Elias sov så passade jag på att ordna upp Fredriks kläder i lådorna. Han säger att han får inte plats med alla sina kläder så jag tog och gjorde ett ryck och nu får han plats med allt :)

Av livetsresa - 4 juli 2011 11:15

Vilken sjusovare Elias är. Idag vaknade han elva :) Han somnade halv tolv igår kväll, vaknade första gången halv fem och nästa gång vid halv åtta. Då bajsade han ner sig totalt så det var bara att gå upp och byta på honom. Han somnade om vid åtta och sov sen ända till elva.


Det är en riktigt glad kille som har vaknat nu. Vi kommer ha en riktig gosdag här hemma med inga måste förutom att tvätta.

Av livetsresa - 3 juli 2011 22:45

Helgen har vi spenderat i Strängnäs med god mat och trevligt sällskap.


Altanbygget går undan nu. En tredjedel av staketet är uppsatt. Dom sista staketpinnarna ska målas och sen är det bara att sätta upp. Det kommer bli så fint när allt är färdigt.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards