Alla inlägg under november 2011

Av livetsresa - 16 november 2011 21:47

Ett stort grattis till min mamma som blir 43 år idag! Vi har varit och firat henne nu ikväll. Dom bjöd på en variant på clubsandwich. Den var supergod. Till efterrätt fick vi glass med hallon och blåbär. Tack för en trevlig kväll!

Av livetsresa - 16 november 2011 15:43

Grattis världens bästa mamma på 43 års dagen!

Av livetsresa - 16 november 2011 12:42

Elias är hos sin farmor och leker medan jag sitter här hemma och pluggar. Måste få denna tenta färdig någon gång. Skittåkigt men det är ett måste så det är bara att kämpa på.

Av livetsresa - 15 november 2011 23:09

Nu är även denna dag slut. Och jag och Elias har tagit det lugnt. Vi har lekt och busat en massa. En tripp till Skärholmen har vi också hunnit med. Där införskaffade jag två par nya strupbyxor åt Elias. Ett par mörkblåa och ett par gråa. Det kommer behövas nu till vintern, specielltom dom utlovar en vargavinter till. Sen har jag lyxat till det med två nya nagelack, ett rött och ett svart. Det svarta nagelacket är ett graffiti nagelack, vilket innebär att det ska bli ett coolt mönster på naglarna. Men det återstår att se. Imorn ska jag sätta nagellacken på prov. Idag lagade jag efterlängtande dragonbiffar till middag. Blev super gott :)

Av livetsresa - 14 november 2011 21:30

Denna måndag har det inte hänt mycke. Vi har bara tagit det lungt och myst.

Av livetsresa - 13 november 2011 21:59

Idag har Elias firat sin pappa på hans allra första fars dag. Fredrik fick en mysig frukost i köket med ett blått paket på hans plats. I paketet låg det en grå skjorta som Elias hade valt ut. Efter frukost bestämde Fredrik att vi skulle gå till Babyland för att titta på en ny bilbarnstol till Elias. Men tyvärr fans det inge som föll oss i smaken. Men vi hade en trevlig höstpromenad tillsammans hela familjen. Nu på kvällen har vi ätigt mat och fikat hos Maria och Per. Självklart så skulle Fredrik få fira sin pappa me. Tack för en underbar dag tillsammans min underbara familj! <3

Av livetsresa - 12 november 2011 21:18

Nu är vi nyss hemkomna från en jättetrevlig middag hos min mormor. Det var roligt eftersom alla var där. Först bjöd hon på fika med säkert sju sorters kakor. Efter det blev det diabilds visning. Det var bilder på mamma och Janne som små. Då kunde jag värkligen se likheten mellan mamma och mig som små. Sen blev det en god middag. Mormor hade lagat rulader med landet potatis och sås. Till efterrätt hade hon gjort iordning en stor skål med exotisk fruktsallad och glass och grädde. Sen var man mätt ska jag lova.

Av livetsresa - 11 november 2011 12:02

Jag passar på att titta på en film (I taket lyser stjärnorna) medan Elias ligger och sover i vagnen.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards