Alla inlägg under november 2011

Av livetsresa - 22 november 2011 14:43

Idag har vi varit iväg till Öppna förskolan i Skärholmen. Det tyckte Elias var jätte roligt. Han fick träffa massa ny barn som han kunde leka med. Vi han även ditt till sångsamlingen. Den var kort och konsist. Vi sjöng bland annat Imse vimse spindel och Bä bä vita lamm. De togs lite kort på oss så nästa gång får vi ta med ett usb så får vi bilderna. Vi ska nog försöka gå på torsdag igen.

Av livetsresa - 21 november 2011 20:40

Idag har jag och Elias varit i Skärholmen och shoppat med Johanna och Thias. En jättetrevlig dag har vi haft. Det blev även en sväng till Barnens hus. Där hittade jag inget som vii behövde men jag tittade efter någon bra haklapp som är smidig att ha i skötväskan men hittade som sagt inget bra. I Skärholmen hittade jag två koftor, en mörkbå och en grå i storlek 80. Sen köpte jag nya strumpor med halkakydd under på Kaphal. Jag passade på medans jag hade 25 % där. Jag har även handlat mat på ICA i Skärholmen. Inte lika roligt att komma hem med men det var nödvändigt. Nu försöker jag natta Elias för natten. Vi provar och lägger han 20 minuter tidigare idag och se om det fyngerar. Får hoppas de. Jag håller tummar och tår att det ska gå bra.

Av livetsresa - 20 november 2011 22:02

Idag har vi varit på mammas 43 års kalas. Det bjöds på bullar, cocostoppar, havrekakor, krusbärspaj med vaniljsås och jag hade bakat en morotskaka till min älskade mamma. Vi vart även kvar på middag. Vi köpte hem från Grekiska kolgrillen. Nu är vi hemma igen och Elias ligger i sin säng och sover sedan en timme tillbaka. Sov gott allihoppa! Det kommer iallefall jag göra :)

Av livetsresa - 19 november 2011 21:32

Som sagt det blir många kalas om året för våran del. Idag var det Elins tur att ha kalas. Av oss fick hon en rödvit randig tröja. Det bjöds på korv med bröd och lasange och efter det blev det Hello Kitty tårta. Nu på kvällen har vi varit hos Maria och Per och haft det jättetrevlig.

Av livetsresa - 18 november 2011 13:37

Den här veckan kom jag ihåg babyswinget :) Elias tyckte det var jätteroligt, han pratade och skrattade. Nästa vecka är det sista gången för termimen. Så då måste jag komma ihåg att det är anars blir nog Elias besviken. Senare idag kommer pappa och hämtar mig och Elias. Vi ska spedera kvällen hos dom efter som Fredrik ska ha sina arbetskamrater över på Sagan om ringen kväll här hemma.

Av livetsresa - 17 november 2011 21:44

Nu sitter jag är i soffan och äter gräddglass med krokant. Mums :)

Av livetsresa - 17 november 2011 21:15

Fredrik är iväg på bio med sin bror Tommy ikväll. Så jag och Elias passar på och har en myskväll här hemma med lite tända ljus och en lite kvällssmörgås till lillkillen. Han gillade brödet som hans farfar gett oss. Sen har vi lekt en massa på golvet. Han är riktigt snabb nu, tar sig dit han vill på bara några sekunder. Nu är det dags för lillkillen att sova så att han orkar med morgondagen. Sov gott!

Av livetsresa - 17 november 2011 12:27

Nu har jag och Elias varit på Ålhena och köpt en ny vinteroverall till honom.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards