Alla inlägg under maj 2011

Av livetsresa - 27 maj 2011 09:37

Nu ska vi snart gå ner till Vårbergs kyrka och vara med på Babyswing. Där ska vi träffa en av mammorna från föräldragruppen. Ska bli spännande och se vad det är.

Av livetsresa - 26 maj 2011 22:00

Till middag var vi lata och beställde hem pizza. Detblev ganska sent efter konserten så vi svängde förbi pizzerian påvägen hem. Det var länge sen jag åt pizza så det var ganska gott. Men man kan inte äta de för ofta. Vi slog oss ner i soffan framför filmen Scare movie fyra och åt middagen i soffan. När Elias hade somnat så började vi packa alla kläder som vi ska ha med oss i helgen. Efter det var jag helt färdig. Jag var så trött och hade ont i huvet så det enda jag ville göra var att krypa ner i sängen och sova. God natt!

Av livetsresa - 26 maj 2011 21:45

Nu har Elias varit på sin första konsert. Vi åkte till Tullinge kyrka för att lyssna på mina gamla ensamble kompisar. Det var jätteroligt at få träffa dem. Senast jag såg dem var i december och sen dess har det hänt en del. Eva hade köpt en present till Elias. Det var en jättefin tjocktröja som han kan ha till hösten/vintern.

Elias regerade inte speciellt mycket på de höga ljuden men man såg på honom att han var på helspänn coh tittade runt massor. Men han skrek inte. Han försökte prata med lite folk men det hade inte tid att svara honom så det fick duga att prata med mamma och pappa.

Jag är så glad och stolt att visa upp honom, han är mitt allt.

Av livetsresa - 26 maj 2011 14:45

Tack Sandra för en trevlig dag i Skärholmen.

Ja som sagt det blev en ganska dyr shoppingtur. Jag har handlat två morsdagspresenter, Gabbis studentpresent, Elias fick tre par strumpor och mat på Coop. Men allt jag handlade var nödvändiga saker som vi ska ha eller ge bort. Det var jätteroligt att träffa Sandra igen, det var länge sen. Så kul att bara snacka massa skit som händer i våra liv. Men även lite alvrligt prat blev det självklart också. Nästa gång vi ses blir på Gabbis studentmottagning. Det ser jag fram emot. Speciellt att få träffa Sandras kille Ola.

Av livetsresa - 26 maj 2011 09:46

Vilken natt det har varit. Elias somnade halv elva igår kväll och första gången han vaknade var klockan halv tre och nästa gång var den sju och nu låter det som om han håller på och vakna :) Han har sovit jättebra i natt. Även jag känner mig utvilad.


Snart ska vi gå ner till Skärholmen och shoppa presenter. Där nere ska vi möta upp Sandra.

Av livetsresa - 25 maj 2011 23:15

Änligen så sover han. För första gången har Elias somnat utan bröstet. Man såg på honom att han var jättetrött men kämpade emot sömnen. Han gillade att man höll honom i famnen och gungade lite så jag satte han i bärselet. Han fick nappen att snutta på och efter 40 minuter så sov han i min famn. Det var då problemet började. Hur skulle vi få honom ur bärselet och in i sängen utan att väcka honom. Men lite samarbete från Fredrik och mig så fick vi honom i sängs. Han vaknade till lite men somnade om ganska fort igen. Sov gott min lilla prins <3 

Av livetsresa - 25 maj 2011 21:30

Min mamma och pappa har precis varit här och hälsat på oss. De var jättebruna efter sin härliga Milanoo semester. De hade haft de jättebra, solen sken och de hade 30 grader. Vi fick fina presenter av dem. Fredrik fick två utrikes öl. Jag fick en fin sjal med fjärilar på. Elias fick ett set men ett linne och ett par shoorts i orange och en nalle puh pyjamas. Tack snälla för de fina presenterna. Vi fikade en snabbis för att Fredrik och pappa skulle ut och övningsköra. De fick prova på ett glas nypressad äppeljuice. De tyckte det var jättegott. Medan de övningskörde så gullade mamma med Elias.



Av livetsresa - 25 maj 2011 13:26

Nu han vi varit på våran första föräldragrupp. Det var intressanta ämen och trevliga mammor. Jag var först på plats och efter en liten stund kom det en mamma till. Det var bara vi två den första halvtimmen och sen kom det tre mammor till. Så bli blev tillslut en grupp. Det var tre tjejor och två killar. Elias och den andra killen ar födda på samma dag och dem var också störst på sina två och en halv månad. Sen var de andra tjejerna sex-sju veckor. Fyra av fem mammor bode i Vårberg och den femte bode i Bredäng.


Elias tyckte det var jättetroligt att titta på andra bebisar. Han satt och tittade med stora ögon på de andra bebisarna och försökte prata med dem men tyvärr fick han inte så mycke svar av dem eftersom de är fortfarande så små.


Jag frågade även barnmorskan om Elais huvud. Om han skulle fortsätta ligga på höger sida eller om vi skulle försöka variera. Men han ska ligga på höger sida ett tag till.


När vi skulle gå där ifrån så frågade jag en av mammorna som bode i Vårberg om hon ville ha sälskap påvägen hem och det ville hon. Så vi gick tillsammans där ifrån till Vårberg centrum. Det visade sig att hon bode i dom bruna husen på andra sidan centrum. Så vi bor väldigt nära varaandra. När vi ändå gick förbi kyrkan så tittade vi om de fortfarande hade swing för babyn och de hade dom. Så på fredag klockan 10:30 ska jag och den andra mamman gå på de. Ska bli spännande och se vad de är.

Den andra mamman kommer från Eutrea och har bott i Sverige i ett och ett halvt år. Det är också hennes första barn. Hon verkar väldigt snäll och glad att jg började prata med henne. Nästa gång vi har haft föräldragrupp sa hon att hon dkulle bjuda mig på kaffe hemma hos sig. Det ser jag fram emot.


Jag hoppas att jag och den andra mamman (som jag inte kommer ihåg namnet på) kommer bra överräns och kan bli vänner. Men också att Elias och hennes dotter kommer överräns och kan bli lekkamrater.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards