Alla inlägg under maj 2011

Av livetsresa - 25 maj 2011 09:02

Idag ska jag och Elias gå på vår första föräldragrupp. Det ska bli jätte spännande att se vad det är för folk som kommer dit. Jag hoppas det är åtmindstonde en mamma som jag kommer klicka med. Det skulle vara så roligt om jag får en mammakompis här i Skärholmen som man kan fika med och gå promenader med. Jag återkommer med mer senare idag, efter träffen.

Av livetsresa - 24 maj 2011 21:15

Då var det dags att fylla på kylen och frysen igen. Det bar av till ica kvantum i Kungens kurva. Det blev en rejäl storhandlling av allt möjligt gott.

Kvällens film är Bad boys. Till filmen ska vi lyxa till det med marabuos nya chokladkakor med nötter i. Spännande...

Av livetsresa - 24 maj 2011 10:25

God morgon! Vilken jobbig natt det har varit. Elias har vaknat var tredje timme och velat ha mat. När Fredrik gick till jobbet vid sju i morse så bytte jag bljöa på Elias och sen fick han lite mat. Han såg väldigt pigg ut men jag la ner honom i sängen och hoppades på att han skulle somna om och de gjorde han. Jag somnade också om och jag vaknade kvart i tio, helt utvilad. Nu hör jag att Elias börjar vakna så det är bäst att jag går och hämtar honom. Vi får se vad han är på för humör idag. Lika spännande varje dag att få reda på de.

Av livetsresa - 23 maj 2011 21:00

Vilken konstig kväll. Först var det middag precis som vanligt. Men efter middagen fick vi veta att vi skulle åka iväg och titta på staket och stolpar med Maria och Per. Tyvärr var nästan alla butiker stängda så det blev inte så mycket av det hela. Per skulle titta imorgon efter jobbet om dem hade något av intresse för oss och i så fall ska vi åka lite tidigare imorgon och titta. När vi väl var hemma igen så satte vi oss i soffan och det är där jag sitter och skriver just nu. Vi ska snart börja titta på filmen No strings attached. God natt!

Av livetsresa - 23 maj 2011 12:36

Elias har börjat med ett varanandag system. Ena dagen är han hur glad och rolig som helst och andra dagen är han super grinig och vill ingening. Jag vet inte vad han vill, om det är mat eller blöja eller sälskap. Det känns som om ingenting fungerar, vad man än försöker hitta på. Jag hoppas på att detta bara är en fas som snart går över. Att det kanske beror på att han växer och utvecklas en massa just nu.


Men vilket humör du än är på Elias så kommer mamma alltid att älska dig <3

Av livetsresa - 23 maj 2011 12:25

Elias hade en riktig sovmorgon idag. Han vaknade vid åtta och fick mat och en ny blöja. Sen la jag ner honom i sängen igen och efter en stund somnade han om och sov i en och en halv timme. Han vaknade och var jättearg för att han var hungrig. Han fick mat och sen somnade han om. Nu ligger han i vagnen och sover så sött.

Av livetsresa - 22 maj 2011 18:15

Tack för en jättemysig helg. Helt underbart att vara ute på landet i den friska luften. Och vilket vder vi haft idag, 20 grader och strålande sol. Jag haräven jobbat på min solbränna idag. Så nu r jag lite rödlätt i hyn. Men imorgon har det övergått till brunt.

Av livetsresa - 22 maj 2011 11:00

Idag fortsatte altanbygget. Det var dags att sätta upp fler reglar. Fredrik, Per och Jimmy jobbar och sliter med dem sista. Själv sitter jag inne och leker med Elias.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards