Alla inlägg under maj 2011

Av livetsresa - 18 maj 2011 22:45

Varför? Så fort jag är ensam hemma så inbilar jag mig att det är någon mer i lägenheten. Jag skrämmer upp mig själv så att jag inte kan sova. Jag ligger på helspänn och tittar mot dörren ifall någon kommer. Jag vågar inte blunda för då tror jag att de kommer någon. Tillslut somnar jag av ren utmattnig.  Varför ska detta alltid hända när jag är ensam på kvällarna?

Av livetsresa - 18 maj 2011 20:30

På kvällen gick Fredrik och Thomas på niobion så vi blev ensamma hemma. Jag  och Elias tittade på The fast and the furious. Elias somnade vid tio. Jag satt uppe en stund till men vid elva kunde jag inte hålla ögonen öppna längre. Jag plockade ihop och borstade tänderna och kröp ner i sängen.

Av livetsresa - 18 maj 2011 19:00

Efter middagen fick vi besök av Maris och Thomas. De ville gratta Elias och prova ett glas nypressad juice. dagens blandning blev fyra apelsiner och fyra äpplen.

Av livetsresa - 18 maj 2011 16:00

Grattis på namnsdagen Elias, pappa och farfar.


Elias har fått massor av fia namnsdagspresenter

- sked och gaffel i ett av mormor och morfar

- en body, en t-shirt och två par shorts av farmor, farfar, farbror Tommy och Thomas.

- av oss fick han en body och ett par långbyxor.


Tack snälla för alla fina presenter.

Av livetsresa - 18 maj 2011 13:00

Vid halv tolvtiden mötte vi upp mamma vid pressbyrån på cenralen. Vi började med att växla pengar på forex och sen letade vi upp ett bra "barnvagnscafé" . Vi tog en varsin matig smörgås och kaffe/vatten. efter lunchfikat var det dags för shopping. vi tittade runt på H&M men hittade ingenting. sen gick vi till Desaintorget och köpte en diskmedelsburk till pappa. efter de var mamma helt slut så då var det dags för hemfärd.

Tack mamma för en supermysig dag!

Av livetsresa - 18 maj 2011 10:00

Idag har Elias åkt tunnelbana för första gången. det gik jättebra. Jag var lite orolig att han skulle bli rädd för alla höga ljud. Jag vet inte riktigt hur jag skulle hantera en ledsen Elias samtidigt som jag ska ha koll på vagnen.

Han låg i vagnen med jättestora ögon och tittade sig omkring.

Av livetsresa - 18 maj 2011 09:45

Då var man igång med en blogg för första gången.

Lite vad som händer i mitt liv.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards