Alla inlägg under juni 2011

Av livetsresa - 22 juni 2011 12:56

Skulle kasta in Elias nya kläder i tvättmaskinen imorse och upptacker att larmet är kvar på en av tröjorna. Tänker ååå, jäkla expedit! Så det var bara att traska ner till Skärholmen efter frukost och få larmet borttaget. Väl ner i Skärholmen passade jag på att köpa nytt ansiktsvatten. Tänkte prova en ny sort nämligen Neutrogenas visibly clear blackhead eliminating. Jag har redan Neutrogenas visibly clear blackhead eliminating daily scrub. Jag köpte även en liten midsommarpresent till Fredrik.


Nu ska jag börja packa inför midsommarhelgen.

Av livetsresa - 22 juni 2011 07:45

Jaha, då har man blivigt ner bajsad av Elias för första gången. Han fick in en bra sprutt. Efter Elias fått en ny blöja så somnade han om. Då passade jag på och ta en snabb dusch för att få bort allt bajs. Så nu luktar jag gott igen :)

Av livetsresa - 21 juni 2011 21:29

Oj, vad vi har hunnit med mycket  sedan Fredrik kom hem. Först gick vi ner till Skärholmens centrum för att titta på glasögon till Fredrik. Tyvärr hittade vi ínga som passade så bra. Sen skulle vi bara springa in på Cubus en snabbis för att köpa vita strumpor till Elias. Vi kom ut med en hel kasse med nya kläder till lill killen :) Det är han värd. Världens goaste unge!


     


Vi lyxade till det med hämtmat till middag idag. Jag valde en skink och ost sallad från Milla´s och Fredrik valde Mc Donalds.


Sen var det dags att midsommarhandla. På vår lista står det bröd, smör, ost och pesto. Imorgon ska jag göra hemma gjord pesto :)


Jag har precis nattat Elias. Han var jätte trött.

Sov gott min lilla prins


Fredrik är hos frisören "kusin Thomas" just nu. Så jag sitter här alldeles ensam i soffan och väntar på min älskling.



Av livetsresa - 21 juni 2011 14:28

Elias ligger på mage på en filt och tränar. Han tränar så hårt att det sprakar i byxan på han :)


Av livetsresa - 21 juni 2011 10:38

Elias har sovit ganska bra i natt. Han somnade vid 22:30 och vaknade första gången vid 03:30 fick lite mat och sov sedan till 06:30 en ny mat omgång. Nästa gång jag vaknade hörde jag Elias ligga och prata med sig själv i sängen.


Vi gick upp och åt frukost.


Nu har Elias precis somnat i babysittern. Ska ta och lägga över honom i sin säng. Han sover bättre där.


För övrigt han jag inget planerat idag. Kanske tvätta den sista maskinen.

Av livetsresa - 20 juni 2011 20:15

Vilken jobbig kväll det har varit. Fredrik åkte iväg på ett extra jobb direkt efter middagen. Så jag var hemma själv med Elias. Elias har haft jätteont i magen (magknip) så han har skrikit konstant i två timmar. Jag har bra tålamod med tyvärr brast det ikväll. Jag var tvungen att lägga ifrån mig Elias och gå och skrika i en kudde i sovrummet. Jag orkade inte mer. Men det var bara att bita ihop och invänta att det skulle gå över vilket det också gjorde. Men när Fredrik kom hem så fick han ta hand om Elias en stund så att jag fick lite egen tid så att jag kunde återhämta mig och bli en glad mamma igen. 


Sen när allt var bra igen så myste vi ner oss i soffan och tittade på Entourage.  

Av livetsresa - 20 juni 2011 18:34

Spontan middag hos svärföräldrarna blev det idag :)

Dom bjöd på köttfärssås och spagetti, mums!


Tack!

Av livetsresa - 20 juni 2011 15:42

Har börjat fundera på om jag inte skulle sätta fart och börja träna igen. Jag tycker det är roligt att träna, då känner jag mig fräch i hela kroppen. Och det skulle vara skönt att bli av med mammamagen. Den är påtok för stor för tillfället. Jag saknar min gamla handbollskropp. Mitt mål är att komma tillbaka till den kroppsformen och framför allt den vikten. Idag väger jag påtok för mycket enligt mig själv. Sist jag vägde mig vägde jag 65 kilo. Jag vill ner under 60 kilo innan sommaren är slut. Och innan året är slut vill jag ligga på 56 kilo. Idag ligger mitt bmi på 23,9.


Men vad ska jag hitta på för träningsform?

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards