Alla inlägg under juni 2011

Av livetsresa - 10 juni 2011 12:18

Elias ligger och sover i vagnen. Han somnade i babysittern i en obekäm ställning så jag lyfte över honom till vagnen. Själv sitter jag och tittar på filmen Rio. En animerad film om en blå papigoja. Verkar ganska rolig. Jag ska snart äta god lunch bestående av falukorv och makaroner. Det låter som om Elias har vaknat, ska gå och se efter. Han ligger i vagnen och pratar med sig själv. Bäst att jag tar upp min lilla älskling.

Av livetsresa - 10 juni 2011 09:54

God morgon! Vilket vackert väder vi har utanför fönstret. Solen skiner och jag kan höra Lilljeholmsskolans avslutning.  Det får mig att minnas alla skolavslutningar man själv har haft. Det var alltid lika roligt, alla var glada för att det nu blev sommarlov.


Elias har vaknat på ett underbart humör. Och idag  ska vi inte göra många knop här hemma förutom att tvätta de sista maskinerna.


Sen i eftermiddag ska vi åka till Tyresö och gratta Madde som tar studenten idag. Grattis Madde!

Av livetsresa - 9 juni 2011 16:15

Varför ska det vara så svårt och komma på middagsmat?

Av livetsresa - 9 juni 2011 15:00

Tack för en trevlig shoppingtur och fikastund. Det var roligt att prata ikapp allt som hänt, de var ju så länge sen.

Av livetsresa - 9 juni 2011 11:07

Idag får jag och Elias besök av min lillasyster Linnéa. Vi ska spendera dagen med shopping i Skärholmen centrum. Ska bli roligt att träffa henne igen, det var så läge sen nu.

Av livetsresa - 8 juni 2011 22:45

Idag var det dags för föräldragrupp nummer två. Det var väl inte jättekul idag. Det var bara jag och en mamma till som kom. Hon hette Gloria och hon hade en liten flicka som var två månader som hette Ann- Marilyn. Men det var roligt att lära känna henne. Vi sa att vi skulle höra av oss till varandra nu i smmar och se om vi inte kunde träffas. Vi får väl se hur de går...


Efter föräldragruppen mötte jag upp mamma i Skärholmen. Vi skulle införskaffa Maddes studentpresent tillsammans. Sen fikade vi på Coffehouse.


Runt fyra tiden dök Emmily upp med fulla matkassar. Hon har nämligen lagat middag till oss. Mamma och pappa var också bjudna på middag. Vi åt en trevlig middag och vi firade att Emmily fyllt 25 år.


På kvällen mös vi ner oss i soffan och såg klart en på börjad film.

BVC

Av livetsresa - 7 juni 2011 10:02

Idag är det dags för ett nytt besök på BVC. Idag ska Elias bli vaccinerad och jag är jätterädd att han ska bli dålig och få feber. Eller att han ska vara otröstlig efteråt. Eftersom Fredrik ska åka ut till Strängnäs och lägga altangolv ikväll. Vilket innebär att jag blir själv med Elias. Men i värsta fall får jag gå över till Maria för att få lite hjälp. Men jag har laggrat medicinskåpet med Alvedon för barn.
Det blev ingen träff med Linnéa idag. Hon hade längre skoldag än vad hon trot och sen var hon tvungen att gå ut med Milou. Så vi bestämde att vi skulle ses på torsdag istället.


Oj, nu måste vi sätta fart om vi ska hinna gå i tid!

Av livetsresa - 6 juni 2011 22:00

Grattis på födelsedagen morfar! Idag skulle min morfar blivigt 68 år. Det är  skrämmande hur fort tiden har gått, det är nio år sen han gick bort i cancer. Jag saknar dig varje dag. Skulle jag få önska så skulle jag vilja krama dig en sista gång och få känna din speciella lukt som var en blandning av ciggaretter och järnaffär. Jag saknar dig oehört mycket och allt jag vill är att få träffa dig en sista gång och säga hur mycket jag älskar dig och att du är den bästa morfarn man kan ha. Saknar dig massor. Vi ses i himlen! 


Oj, vad fort det har gått idag. Altanbygget har flyttigt på bra idag. Alla stolpar är uppe :) Och för första gången så har jag kännt mig behövd och kunnig på de uppgifter jag fått. Annars har det kännt som om jag bara stått i vägen för kararna. Men jag tror att det vänder nu när vi ska lägga golvet.


Elias verkar trivas i den nua vagnen. Han ligger där och tittar runt och skapar sig nya intryck.

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards