Alla inlägg under juni 2011

Av livetsresa - 20 juni 2011 10:59

Inatt har Elias sovit från 22:15 till 05:45. Fått lite mat och sen somnade han om till 09:15. Då tyckte han det var dags för oss att gå upp. Sen somnade han igen vid 10:30 och sov fram tills nu.


Idag ska jag försöka få bort lite tvätthögar.



Av livetsresa - 19 juni 2011 22:45

Hipp hipp hurra! Grattis på 77 års dagen farmor!

Idag har vi varit och grattat min farmor Inga - Gretha. Vi bjöds på ett riktigt fikabord med massor av sorter. Det var semla, bullar, morotskaka, rulltårta med smörkräm, nötkaka, maränger och till sist en jordgubbspaj. Jag tror farmor hade gått efter den gamla skolan då det skulle vara sju sorters kakor på bordet. För mig gjorde det ingenting för att allt var jättegott. Men jag saknade hennes goda sockerkaka.


Efter kalaset hos farmor blev vi hemsjusade. Det var skönt att komma hem. Vi lagade en enkel middag och tittade på Entourage hela kvällen.


Jag tror att Elias har börjat få in snitsen på hur man får babysittern i gungning. Han satt i den nu i kväll och helt plötsligt så börjasde han få den att gunga, vilket han inte har fått den att göa förut.

Av livetsresa - 18 juni 2011 23:15

Elias sov ganska bra i natt, jag var bara uppe två gånger. Vilken frukost mamma och pappa hade dukat upp. Dett fanns allt ifrån skinka, ost, conjakskorv, melon m.m Det såg ut som en riktig helg frukost hos Larssons. Alla gjorde sig iordning för Linnéas kalas menförst åkte vi ner till Tumba centrum för att titta efter ett par glasögon till Fredrik. Vi hittade ett par jättefina på Specsevers. Nu ska han ha lite betänketid så får vi se vad han kommer fram till. Och jag passade på att byta batteri i min klocka.


Grattis Linnéa! Nu är du 18 år och 3 dagar. Tiden har bara sprungit iväg. Jag kommer ihåg när våra familjer var på skidsemester tillsammans, då var vi inte gamla. Men det känns som om det var igår. Vi var hos deras grannar Pia och Kent. Vi bjöds på  italiensk buffé och tårta.


Nu på kvällskvisten tog jag, Elias, Fredrik och pappa en liten promenad till gula villan för att hyra en film. Vi köpte lite godis, chips och dipp. Till lördags myset. Nu sitter vi i alla i soffan och frossar.

Av livetsresa - 17 juni 2011 21:15

När jag, Elias och pappa kom hem från handligen så var mormor hemma hos mamma och pappa :) Det var roligt att  träffa henne,  senast var på Gnestamarknaden. Det blev en god middag med trevligt sällskap.

Av livetsresa - 17 juni 2011 13:00

Nu har jag stressat hela förmiddagen för att få allt klart inför helgen. Men snart ska jag och Elias gå till bussen och åka till mamma och pappa :)

Av livetsresa - 16 juni 2011 21:45

Idag har jag träffat min gamla klasskompis Johanna. Vi har ätigt en god lunch på Millas i Skärholmen. Vi har pratat om allt mellan himmel och jord men mest om hennes graviditet och framtiden som mammor. Jag tycker det ska bli roligt att hon ska bli mamma i början av september. Kanske en ny lekkamrat till Elias?

Tack för en trevlig dag Johanna! Det måste vi göra om start igen.


Nu ikväll kom min pappa och överaskade oss med ett besök. Han hade med sig jordgubbar och glass. Det var roligt att träffa honom, det var ett tag sen. Jag saknar mina föräldrars närvaro. Det här vardagliga pratet och myset vi hade när jag bode hemma.


Älskar er!

Av livetsresa - 15 juni 2011 12:26

Vad roligt :) Jag har precis pratat med en gamal klasskompis från gymnasiet på facebook. Vi bestämde att vi skulle ses imorgon och ta en lunch tillsammans. Jag ska träffa Johanna Möter :) Vi är som sagt gamla klasskompisar men vi är också släkt med varandra. Johanna är Fredriks farbors (Mats) sambos (Sabina) brorsbarn. Johanna väntar sitt första barn. Hoppas Elias och hennes son kan bli kompisar senare i framtiden.  


Ååå vad jag längtar tills imorgon.

Av livetsresa - 15 juni 2011 10:05

Nu fungerar min mobil igen :)

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards