Alla inlägg under juni 2011

Av livetsresa - 5 juni 2011 22:15

Idag bar det av till Norrtälje för att fira Fredriks farmor Harriette. Vi bjöds på mat och fika. Hela släkten på Fredriks pappas sida var där. Det var roligt att träffa alla igen, det var ett tag sen.


När vi åkte där ifrån var vi 500 kronor fattigare men en barnvagn rikare. Vi har köpt en barnvagn av Harriette som hon hade använt ett par gånger till Elin och Theo. Den barnvagnen ska vi ha som en rese vagn eftersom den tar lite mindre plats i bilen när den ska transporteras till de olika landställerna. Vi får väl se hur det fungerar att transportera fram och tillbaka. Eller om den blir stationerad i Strängnäs.Vi får se.


Tack för ett trevligt kalas Harriette!

Av livetsresa - 4 juni 2011 22:30

Gnestamarknaden! Jippi! Men vad varmt det är idag. Elias har haft shorts och linne på sig men ändå så har han varit varm.


Vi har även varit och hälsat på min morfar på Frustuna kyrkogård. Eftersom han fyller år på måndag så ville jag lämna en blomma. Saknar dig jättemycket morfar!


En gtrevlig middag ute på landet i Gnesta med trevligt sällskap. Det var roligt att få spendera en hel dag med mamma, pappa och mormor.

Av livetsresa - 3 juni 2011 14:45

Solen skiner, inte ett moln på himlen. Elias ligger och sover i vagnen och jag passar på och sola mig en stund. Jag satt en timme i solen och jag har redan fått ränder efter bh-bandet och linnet. Jag får smörja in mig imorn. Ikväll ska vi grilla fläskfilé, grönsaker, haloumiost och ugnspotatis till.

Av livetsresa - 2 juni 2011 22:45

Vi kom ut till landet vid sjutiden. Då började vi med maten på en gång. Det blev tacos. Det var jättegott och efterlängtat. Sen deckade vi alla i soffan. God natt!

Av livetsresa - 2 juni 2011 13:53

Här hemma har vi kaos. Hemmet skulle behövas storstädas och plockas iordning så att det blir lite snyggt igen. Men det får vi nog spara tills efter långhelgen.

Idag hade lillkillen en rejäl sovmorgon till halv elva. Och sen dess har vi tvättat tre maskiner och är inne på den fjärde nu, sen hinner jag inga flera idag. Jag har packat alla Elias kläder inför resan till Strängnäs samt mina egna kläder. Det är lite kvar att packa för både mig och Elias men de hänger fortfarande på sträcket och torkar.


Som sagt så ska vi åka till Strängnäs under långhelgen. Vi ska försöka bygga klart altanen och på lördag ska vi åka till Gnesta och gå på Gnestamarknaden. De ser jag fram emot jättemycket. Att få träffa mamma, pappa och mormor. Ska bli så kul och spendera hela dagen med dom.


Nej, nu måste jag fortsätta packa.


Trevlig långhelg på er alla!

Av livetsresa - 1 juni 2011 23:30

Oj vad många besök vi hunnit med idag. Först besökte vi mamma och åt lunch tillsammans hemma hos dom. Sen gick vi hem till Solfrid och Håkan och besökte dom. Så att Solfrid skulle få träffa Elias. Hon tyckte Elias var helt perfekt och en jättegullig och rar bebis. Solfrid gungade Elias så bra att han somnade i hennes famn.

Sen vid middagstid tog jag och Elias en promenad till Gabbi och Sandra. Det tog 40 minuter att gå hem till dom från mamma och pappa. Vi firade att Gabbi hade tagit studenten. Dom bjöd på god mat och en helt fantastisk efterräff (philidelfiaglass). Jag måste bara få receptet på den. Vi firade hela kvällen. Pappa kom och hämtade mig klockan 22:30 och var snäll och körde hem oss. Tack supersnälla pappa!

Av livetsresa - 1 juni 2011 10:52

Idag är det massor som ska hinnas med. Först ska vi åka och hälsa på mamma och sen ska vi promenera till Solfrid och hälsa på. Och på kvällen ska vi gratta Gabbi. För hon tar studenten idag. Grattis Gabbi!

Presentation


Jag och min sambo Fredrik bor tillsammans i Vårberg. I början av mars fick vi vår son Elias. Denna blogg kommer handla om min resa genom livet som mamma.

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards